Motorclub RIMO: Ritverslagen 2022

Motorrit zondag 3 juli

zondag 3 juli hebben we weer een mooie rit gereden. Met 3 groepen gingen we morgens op weg om deze rit door Twente te rijden.
Het weer was goed, dus waren er ook veel wandelaars en fietsers op pad. Altijd even opletten geblazen.
In Langeveen werd even halt gehouden voor een versnapering. Waarna we weer richting Rietmolen gingen.

Jubileumrit zondag 12 juni

Op zondag 12 juni 2022 heeft onze jubileumcommissie een toertocht georganiseerd om ons 25 jarig jubileum te vieren. Hiervoor zijn alle leden en oud leden en de naburige motorclubs uitgenodigd.

Er was een rit uitgezet van ongeveer 250 kilometer.

Het was fantastisch weer, wat helaas niet tot een grote opkomst had geleid. We hadden van onze naburige motorclubs toch wat meer rijders verwacht.

In de route richting Duitsland waren een vijftal biker stops opgenomen.
Op een aantal hebben we halt gehouden om even bij te praten en wat te eten en te drinken. Zo tegen half vier was iedereen weer in Rietmolen aangekomen.

Bij deze willen we de jubileumcommissie nogmaals bedanken voor de organisatie

Avondrit vrijdag 10 juni

Op 10 juni a.s. staat er weer een mooie avondrit op het programma.
Het betreft een rit van ruim 100 kilometer door het grensgebied van Nederland en Duitsland.
We vertrekken vrijdag om 18.30 uur bij Van Otten.
De route staat op de site.

Tot vrijdag

Rimo 25 jarig jubileum

In 2022 hebben wij het 25 jarig bestaan van onze motorclub gevierd. Op 22 mei heeft de jubileumcommissie voor een onvergetelijke dag gezorgd.
We werden smorgens ontvangen bij Cafe van Otten voor een ritje. Het bleek een bijzonder ritje. Dit keer niet op onze eigen motoren, maar op een
elektrische scooter. Dat was vast en zeker om ons alvast te laten wennen aan het elektrische tijdperk. De vraag is alleen of onze leden daar naartoe
willen.
Na dit avontuur werden we na de middag verwacht in de Schoppe, alwaar we toegesproken werden door onze voorzitter Harald. Hij hield een mooi
verhaal over de geschiedenis van onze motorclub. Daarna was het woord aan Frank Weeink, verslaggever bij Ziggo voor de moto GP wedstrijden.
Hij hield een mooi verhaal over zijn werk als journalist. Toen was het tijd om even bij te praten onder het genot van een hapje en een drankje.
We willen hierbij de organisatie bedanken voor deze mooie dag.

Dagrit zondag 15 mei

Zondag 15 mei hebben we weer een mooie dagrit gereden. Met 17 motoren zijn we morgens bij fantastisch weer op pad gegaan.

De rit voerde door de achterhoek richting het Duitse Haltern, alwaar de stop was ingepland. Daar werd een stevige maaltijd geserveerd met 3 gangen.
Daarna konden we onze rit hervatten en tegen half 3 was iedereen weer veilig in Rietmolen.

Volgende week ons jubileum met een volledig dagprogramma.

Jubileumdag zondag 22 mei

Avondrit vrijdag 22 april

Vrijdag 22 april hebben we weer een mooie avondrit gereden.
Onze volgende rit is een dagrit op zondag 15 mei a.s.

Openingsrit 10 april

Zondag 10 april hebben we onze eerste rit van 2022 gereden. De rit was een weekje uitgesteld vanwege de temperatuur, maar veel warmer was het deze zondag ook nog niet. Toch op pad gegaan met enkele die hards. En we hebben toch een mooie rit kunnen rijden van zo'n 130 kilometer door de achterhoek. Na afloop hebben we onze jaarlijkse vergadering gehouden. Het komend seizoen werd doorgesproken en ook de aankomende festiviteiten ivm ons jubileum. De kop is er weer af.

Openingsrit zondag 3 april

Zondag 3 april gaan we onze eerste rit van 2022 rijden. Het wordt een dagrit met aansluitend de jaarlijkse vergadering.
Dan kunnen we de planning voor het komende seizoen met elkaar bespreken.

We hebben gedacht een reglement met een aantal regels op te stellen voor Rimo. Zie reglement bij INFO. We bespreken
het in de vergadering, dan kan iedereen er nog even zijn zegje over doen voordat we het goedkeuren. Het doel ervan is
om duidelijkheid te scheppen over bepaalde punten en discussies te voorkomen.

We vertrekken zondag om 9.00 uur bij Café van Otten. Het routebestand van de rit " Dwars door de Achterhoek" van zo'n
125 kilometer, is te vinden in het menu downloads op deze site.
Tot zondag, we hebben er weer zin aan.

Denk even aan onderstaande checklist voor je weer de weg op gaat!